עובדים ביחד בגינה

מגדלים את הדור הבא של התותים

שתילי התות הוותיקים שלחו זרועות ארוכים של שתילונים – גזמנו, שתלנו בעציצים, שמנו בחממה כדי שייקלטו בתנאים נוחים ובהמשך נחלק אותם לפעילי וידידי הגינה

מסיק זיתים אחרי הגשמים הראשונים

חכינו לגשמים הראשונים ומיד התלבשנו על עצי הזית בגינה והורדנו את כל אלה שהיו בהישג יד. האתגר הגדול היה למצוא כאלה שירצו לכבוש אותם…

שתלנו פקעות של פרחי אביב בשילוב עם קטיף "שרידי" ירקות הקיץ

מה יותר טוב מלשלב שתילה וזריעה של שתילים, פקעות וזרעים שיניבו בחורף ובאביב, יחד עם קטיף של שאריות ירקות ופירות הקיץ – תפוחים, פלפל, חצילים יפניים ושעועית תאילנדית:

שותלים ירקות בערוגות הידרופוניות

שותלים שתילי ירקות חורף באדניות ההידרופוניות שבנינו על גג בור מים היסטורי בגינה – שתילי חסה, ברוקולי, כרובית וקולורבי:

קוטפים אפרסקים

מה יותר מהנה מלקטוף אפרסקים בתחילת הסתיו כאשר עונת האפרסקים למעשה כבר בסיומה? ועוד לגלות שהעץ שקטפת ממנו לפני שבוע ממשיך לספק פירות בשפע – ממש "העץ הנדיב":

שותלים ירקות חורף

בתחילת אוקטובר התחלנו לשתול ירקות חורף בעיקר בערוגות בכניסה לגינה. שתלנו סלרי עלים, סלק, עלי מנגולד וקולורבי והשמחה היתה גדולה:

מחדשים את הצמחיה באזור הכניסה לגינה

בקיץ 2020 שיקמנו את אזור הכניסה לגינה – הקמנו מחדש את ערוגות הגינה, שתלנו עצים בוגרים , שיחים ופרחים חדשים והקמנו בו סככה קהילתית מיוחדת שמשמשת מרכז להדגמת שימושים באנרגיה מתחדשת:

מקבץ תמונות נוסף מהעבוד על שיקום תשתיות ההשקיה והצמחיה:

אחרי שהשלמנו להקים את הסככה הקהילתית בכניסה לגינה שתלנו צמחי מטפסים באדניות שבנינו מקרשים ממוחזרים. הצמחים אמורים לכסות בהדרגה חלקים מגג הסככה:

מסיק זיתים

זיתים מוסקים בדרך כלל בחודשים אוקטובר-נובמבר, אחרי הגשמים הראשונים. הנה דוגמית קטנה מהמסיק אשתקד:

עובדים במרץ רב גם בחורף

ישנן הרבה עבודות בגינה בחורף שכוללות עישוב, גיזום, דישון ועוד. שימו לב להקפדה על שמירת מרחק בטיחות בריאותית בתקופת הקורונה …

כתיבת תגובה

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. צביה זמירי

    כל הכבוד!!! צוות עמלני מרשים ביותר, מחולל נפלאות ומעורר קנאה.

    1. menahelgina

      תודה רבה